For Sagsbehandler
Visitationsproces
Visitation:
Udarbejdes i et tæt samarbejde mellem afdelingsleder, socialrådgiver og tilbudsleder.
1: Tilsendte dokumenter fra Kommunen læses og gennemgås.
2: Vi vurderer først om borgeren vil passe ind i den allerede eksisterende borgergruppe/ dernæst ift. personalet (dette f.eks. om vores medarbejdere har nogle specifikke faglige eller relationelle kompetencer ift. borgeren. (Fritidsinteresser mm.). Dette for at afdække, hvorvidt tilbuddet er det rigtige for borgeren og hvorvidt borgeren matcher vores andre borgere.
3: Ny borgers behov vurderes ift. kommunens bestilling (indsatsmål, mål og delmål – og evt. andet)
4: Den vurdering vi kommer frem til, er med udgangspunkt i borgerens behov.
5: Dialog og forhandling med Kommunen ift. for-besøg og lign – og eventuelle tilkøb.
Dialog og forhandlinger udmunder enten i indskrivning eller det modsatte. Aftaler ift. indskrivning kommer på plads. Eks: for- besøg, møbler, tøj, tidspunkt for indflytning og lignende.
6: Kontrakt udarbejdes i samarbejde med kommunen og underskrives.
Indflytning: Ift. afhentning/ aflevering af borgeren og borgerens ejendele, aftales dette individuelt med kommunen, Kommunen skal ændre adressen, og sørge for at borgeren har medicin til de første to uger, når borgeren ankommer.
Udflytning: Kommunen skal ændre adressen, og vi hjælper med at pakke borgerens ting ned og bære det ud, så borgeren er klar til afhentning på det givne tidspunkt medmindre andet er aftalt.
Der foretages en gennemgang med billede dokumentation både inden indflytning og ved udflytning af borgerens lejlighed.
Herudover laver vi en indflytningsliste og udflytningsliste ift. borgerens ejendele.







Ønsker du at vide mere om ZENtrum?
Udfyld vores formular og vi kontakter dig hurtigst muligt. Ellers har du mulighed for at ringe direkte til vores visitation på 5131 8656. Du er også velkommen til at ringe til afdelingen og planlægge et besøg på vores afdeling.